Plošná tvorba, prostorová tvorba, objektová a akční tvorba, výtvarná kultura
Výtvarný obor rozvíjí a vzdělává děti ve výtvarných činnostech a zahrnuje několik oblastí: kresbu, malbu, grafiku, modelování, keramiku, dekorativní činnosti. Děti se dozvědí také o teorii umění a jeho dějinách. Výuka probíhá ve skupinách - devíti až patnácti žáků v přípravném a základním studiu, čtyř až osmi v rozšířeném a specializovaném studiu a čtyř až deseti ve studiu pro dospělé.
Štětec – první doložené zmínky a důkazy o použití štětce jsou staré několik tisíciletí. Jde o nástroj složený z násadky a štětin, původně pouze živočišného původu, převážně kravských, jezevčích. Dnes se užívají především syntetické štětiny.
Co žák během výuky dokáže a získá ?
- Seznámí se s výtvarnými technikami. Rozvine estetické cítění a vnímání výtvarného jazyka, prohloubí motorické schopnosti.
- Získá schopnost zvolit a aplikovat nejvhodnější výtvarné techniky a řemeslně tyto jednotlivé techniky ovládnout.
- Dokáže kreativně využít naučené techniky k realizaci vlastních představ.
- Osvojí si schopnost improvizovat a soustředit se na zadané téma. Utvoří si estetický názor v rámci sociálního prostředí.
- Zvládne realizovat samostatné výstavy. Vlastní volná tvorba, instalace i prezentace výstavy.